Magazín Gastro – rozhovor

October 28th, 2014 Posted by Napísali o nás No Comment yet

Na tému Otvorená kuchyňa sme poskytli náš pohľad v časopise GASTRO, nakoľko aj v Hostinci U Prievozníka sa môžte stretnúť s týmto konceptom.

PREKVAPENIE V HOSTINCI

Otvorené kuchyne boli spočiatku typické skôr pre reštaurácie s vyššou gastronómiou, no nedávno na Slovensku vznikli aj dve menej typické gastronomické zariadenia s týmto konceptom – Chef Bistro vo Zvolene a hostinec U prievozníka v Bratislave. „Myšlienka vznikla spontánne z prvotného smerovania otvorenej reštaurácie bez zbytočných priečok a bez neopodstatneného separovania malých priestorov. Hlavnou ideou bolo vytvoriť voľne dýchajúci priestor s plynulým prepojením jednotlivých častí reštaurácie,“ hovorí Patrik Cúcik, majiteľ hostinca U prievozníka. Zámerom bolo okrem iného priame zapojenie hosťa do diania v reštaurácii, jeho „vtiahnutie“ do deja tak, aby vnímal všetky vône a ruchy kuchyne, a to aj zvuky ako klepanie rezňov. „Nevyhnutné bolo prispôsobiť otvorené priestory hostinca tak, aby si hosť sám mohol určiť, ako blízko sa chce pri tomto procese nachádzať,“ dodáva Patrik Cúcik. Kuchyňa v reštaurácii je otvorená, ale svojím usporiadaním jedálenskej časti rešpektuje aj požiadavky menej zvedavých hostí, uprednostňujúcich pokojnejšie prostredie.

Okamžitá spätná väzba

 

Tak predstavitelia reštaurácie Benihana, ako aj majiteľ hostinca U prievozníka sa zhodujú v tom, že jedným z najväčších pozitív je, že hosť vidí, z akých surovín sa jeho jedlo pripravuje a kuchár môže následne priamo sledovať reakcie hostí na to, čo pripravil. Kým grilovacie zariadenie v Benihane nie je príliš náročné, Patrik Cúcik upozorňuje na isté komplikácie v otázke zariaďovania kuchyne. „Hľadanie kompromisu medzi funkčnosťou, praktickosťou a estetickou príťažlivosťou a v nemalej miere aj finančnou dostupnosťou bolo dosť náročné,“ vysvetľuje majiteľ hostinca. Zároveň upozorňuje aj na to, že ak reštaurácia disponuje otvorenou kuchyňou, nie je dôležité iba to, ako vyzerá, ako je zariadená a či je čistá. Dôležitou stránkou veci je aj spôsob, akým medzi sebou zamestnanci komunikujú najmä v napätých situáciách. „V otvorenej kuchyni sa vyžaduje oveľa viac  trpezlivosti, rešpektu a vzájomnej úcty. Vhodnosť výberu slov na vyjadrenie momentálnych emócií nevynímajúc,”  konštatuje Patrik Cúcik.

Celý článok si môžte prečítať tu:

metro-katalogy-gastro.12-13

The comments are closed.